Įmonių katalogas

KR_logo___5.jpg

Gerieji pavyzdžiai užkrečia, padrąsina veikti. Kad pasidalytų įkvepiančiais ir sėkmingais pilietinio veikimo pavyzdžiais, Pilietinės visuomenės institutas pristato edukacinių filmų ciklą pilietiškumui ugdyti. Filmuose įamžintos 2012–2014 m. mokinių sugalvotos ir įgyvendintos pilietinės iniciatyvos, kaip spręsti opias vietos bendruomenių ir visos valstybės problemas, tokias kaip korupcija, emigracija, susvetimėjimas, užmiršta istorija bei daugelį kitų. Bendruomenių ir valstybės reikalais jaunuoliai susirūpino dalyvaudami viename didžiausių Lietuvoje pilietiškumo ugdymo projektų „Kuriame Respubliką“. 

Edukacinių filmų ciklą sudaro 23 vaizdo pasakojimai. 12 filmų skirti pristatyti mokinių vietos pilietinio veikimo iniciatyvas, 3 – iš jų išplėtotiems nacionaliniams projektams „Auginkime vieni kitus“, „Atgal į ateitį“ ir „Skaidrumo laboratorija“. Likusiuose filmuose pasakojama apie projekto „Kuriame Respubliką“ tikslus, idėjas, vertybes, mokyklų vaidmenis ugdant pilietį, koks yra ir koks turėtų būti pilietinis ugdymas mokyklose, kokiomis metodikomis vadovautis ir t. t.  

„Bendraudamas su mokiniais, dažnai išgirsdavau, kad pilietinio ugdymo pamokos nuobodžios, jose trūksta praktinių veiklų. Edukaciniuose filmuose gausu idėjų, kaip padaryti jas įvairesnes, įdomesnes, žaismingesnes, kaip ugdyti pilietiškumą ne tik pamokose, bet ir po jų“, – sako Paulius Juodzevičius, vienas iš edukacinių filmų kūrėjų. 

Anot pašnekovo, jaunuoliai, kurie nori imtis įdomios ir prasmingos veiklos, tačiau nežino kokios, žiūrėdami vaizdo pasakojimus, pasisems įvairių idėjų. Tie, kurie turi idėjų, tačiau nežino nuo ko pradėti, gaus naudingų patarimų, kaip suburti bendraminčius, siekti užsibrėžtų tikslų. Tie, kurie dvejoja, ar apskritai nori ką nors veikti, pamatę, kas rūpi jų bendraamžiams, ką jie veikia laisvalaikiu, galbūt pasiryš išbandyti šį tą naujo. 

Edukaciniuose filmuose siekta pristatyti kuo įvairesnes mokinių pilietines iniciatyvas. Pavyzdžiui, juose pasakojama, kaip Visagino „Atgimimo“ gimnazijos mokiniai kvietė rinktis sveiką gyvenimo būdą ir dažniau sėsti ant dviračių, Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazijos aktyvistai įrengė paveikslų galeriją po atviru dangumi, Utenos Vyturių progimnazijos ir Garliavos Adomo Mitkaus vidurinės mokyklos auklėtiniai sprendė aplinkosaugos problemas ir kūrė gražesnę aplinką, Alytaus Putinų gimnazijos mokiniai rinko politinių kalinių ir tremtinių atsiminimus ir t. t. Iš 120 pirmojo etapų iniciatyvų vėliau buvo išplėtoti nacionaliniai projektai, kuriuose dalyvavę mokiniai iš beveik visos Lietuvos gaivino gimtojo krašto istorinę atmintį, kūrė visiems draugišką mokyklą, įvairiomis akcijos bandė sumažinti korupcijos plitimą. 

Kiekvieno filmo trukmė maždaug pusė valandos. Po filmo peržiūros dar lieka šiek tiek laiko padiskutuoti, kokios mintys mokiniams kilo, kokiais idėjas jie norėtų įgyvendinti savo mokykloje. Kaip pastebi P. Juodzevičius, kam išradinėti dviratį iš naujo, kai jis jau išrastas: tereikia sėsti ir minti, arba kitaip tariant, tereikia perimti gerąją patirtį, patikusias idėjas ir jas įgyvendinti. 

Nors filmų temos itin įvairios, anot P. Juodzevičiaus, matematikos, fizikos ar kai kurių kitų dalykų pamokose, ko gero, būtų sudėtinga rasti laiko jų peržiūrai, ir šie filmai bus populiariausi pilietinio ugdymo pamokose. Vis dėlto jis tikisi, kad ir kitų dalykų mokytojai, pasitelkę kūrybingumą, ras tinkamų būdų savo pamokose aptarti pilietiškumo ugdymui svarbius klausimus. 

„Ugdant jaunosios kartos pilietiškumą itin daug lemia ne tik bendraamžių, bet ir mokytojo pavyzdys, t. y. ar jie sugeba mokinius „uždegti“, įkvėpti veikti. Didesnių miestų mokiniai gal kiek savarankiškesni, dalyvauja įvairiuose projektuose, akcijoje ir idėjas pritaiko mokykloje, o štai kaimuose, miesteliuose dažniausiai reikia stiprių vedlių“, – pastebi P. Juodzevičius. 

Edukacinius filmus, kurie skirti ne tik mokiniams ir mokytojams, bet ir studentams, su jaunimu dirbančioms nevyriausybinėms organizacijoms, kūrė Jonas Ohman, Virgilijus Kubilius, Rūta Vaitkevičiūtė-Juodzevičienė, Pauliaus Juodzevičius, Modestas Jurkus, Kostas Kajėnas ir Gediminas Šulcas. Šį pavasarį bus išleista ir mokyklas, švietimo centrus pasieks kompaktinė plokštelė su edukaciniais filmais. 

Į pabaigą artėjantį projektą „Kuriame Respubliką: visuomenės pilietinio veikimo kompetencijų ugdymas“ įgyvendina Pilietinės visuomenės institutas, Pilietiškumo, demokratijos ir teisės programų centras, Ateitininkų federacija, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacija ir kiti partneriai pagal Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“. Jį finansuoja Europos socialinis fondas.



2015-03-06 22:42
Panašūs straipsniai:
Darbdavio grįžtamasis ryšys: kada – konstruktyvi kritika, o kada – psichologinis smurtas?
Implantacijos būdai - kokį rinktis?
Suplanuokite pavasario atostogas: 4 kryptys, kuriose žieminių drabužių neprireiks
Reklamuojate savo kontaktus spaudoje? Suskubkite ruoštis – keičiasi tarpmiestinio kodo numeris
Renginių kalendorius lapkričiui: paslaptingas moters pasaulis, neįmintas moters kodas, dovanojimo džiaugsmas ir magija

Copyright © Imoniuinfo.lt 2011